Overslaan en ga direct naar de inhoud Direct naar de footer

Talent en meervoudige intelligentie

Kinderen willen graag leren. Ze zijn leergierig en gemotiveerd om de wereld om hen heen te ontdekken. Echter, op hun eigen manier. De één wil voelen, bewegen en uitproberen. Een ander moet het voor zich zien. Weer een ander zit direct op het puntje van zijn stoel als de muziek start of als er een ritme te ontdekken valt. Het ene kind wil samen en het andere juist alleen leren. Kortom, iedereen leert het liefst op zijn eigen manier.

Op De Blinker willen we kinderen de kans geven hun talenten te benutten (matchen), maar anderzijds willen we ook dat kinderen werken aan verbeterpunten (stretchen). Het mooie is dat we allemaal verschillend zijn en dus ook van elkaar kunnen leren. De kinderen leren op deze manier van en met elkaar. We doen dit door in het aanbod van onze instructie te variëren zodat de leerstof voor iedereen interessant wordt.

De vraag die gesteld wordt is niet langer: 'Hoe knap ben je'?, maar 'Hoe ben je knap'?. Het trotse gevoel dat je wat gepresteerd hebt. De ene keer was het moeilijk, de andere keer gaat het je gemakkelijker af en kun je een ander op weg helpen. Dat is waar het bij leren om gaat.